poniedziałek, 11 lutego 2013

Wpasowanie się

Każdy próbował kiedyś wpasować się w otoczenie. Jedni robią to sporadycznie inni nieustannie. Po co to robimy? Żeby czuć się akceptowanym. Chcemy być jak udzie dookoła, ponieważ wtapiając się w tłum czujemy się normalni. A więc śmiejemy się z żartów, które nas nie śmieszą, pijemy, palimy, może nawet obrażamy innych lub zachowujemy się bezsensownie i głupio. Czy przez to faktycznie czujemy się lepsi? Może na chwilę, ponieważ zdajemy sobie sprawę, że ci ludzie nie akceptują i nie doceniają nas. Tych prawdziwych nas. Tych skrytych, stłamszonych, olewanych.

Sama tak robiłam. A niewykluczone że nadal czasem robię. Tak właśnie było z moim powstrzymywaniem tików- chciałam po prostu wpasować się w otoczenie, poczuć normalnie. Ale było tak nie tylko z tikami. Ukrywałam swoje zdanie. Nie mówiłam co myślę z obawy przed reakcją innych. Co jest bez sensu. Przecież jeśli ktoś nas nie akceptuje to warto się z nim zadawać. Trzeba ruszyć dalej i znaleźć prawdziwych kolegów/przyjaciół. Taaa łatwo napisać a trudniej zrobić. Wiem coś o tym. Nie jest możliwe zmienić się z dnia na dzień. Ale, kiedy w końcu wyrobimy w sobie silną wolę i przestaniemy obawiać się reakcji otoczenia znudzi im się. Znudzi im się ciągle na krytykować, gnębić. Ale jak mówiłam, wyrobienie w sobie tej siły, dzięki której przestaniemy się wstydzić kim jesteśmy jest bardzo trudne. Najpierw musimy dojrzeć do postanowienia zmiany. Ja do tego dojrzałam i teraz pracuję nad sobą każdego dnia. I nie mówię tu tylko o tikach. Rozmawiając w bliskim mi gronie o kierunkach studiów mówiłam że jeszcze nie wiem gdzie pójdę, że się zastanawiam ale tak naprawdę waham się pomiędzy dwiema. A nic nie mówiłam ponieważ bliska mi osoba uważa jeden z nich za bezsensowny, po którym nie można dostać pracy. Ale bądźmy szczerzy- dzisiaj po niemalże każdym kierunku trudno dostać pracę. Także przy najbliższym spotkaniu z tą osobą powiem jej o moich planach. no dobra odbiegłam odrobinkę od tematu.





Nie powiem wam ''mówcie co myślicie i nie bójcie' się pokazać kim jesteście''. Powiem wam starajcie się to robić a w końcu będzie to przychodzić naturalne :)

2 komentarze:

  1. Blog super :)

    Obserwuje i liczę na to samo . :D

    Powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  2. super masz bloga ,wbij do mnie http://www.photoblog.pl/shinnylove93/144253010/1.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za każdy komentarz, nawet ten negatywny.

Blogi obserwuję tylko jesli chcę także posty typu "obserwuje i licze na rewanz" ignoruję.

Pamiętaj aby zostawić link twojego bloga, abym mogła Cię odwiedzić :)